Główna » Wydarzenia » Dwa Dni na Beskidzkiej Drodze Św. Jakuba
Dwa Dni na Beskidzkiej Drodze Św. Jakuba
DODANO: 30.08.2015

Na zaproszenie Bractwa Św. Jakuba ze Szczyrku i Przyjaciół Dróg Św. Jakuba w Polsce , do wspólnego
pielgrzymowania Beskidzką Drogą Św. Jakuba na odcinku Myślenice – Wadowice , odpowiedziały
4 osoby . Każda z innego zakątka Polski. Z Grodziska Mazowieckiego, Jeleniej Góry, Poznania i Szczyrku.
Mszę św. w Kościele Św. Jakuba w Myślenicach na Stradomiu odprawił Kustosz Sanktuarium
Św. Jakuba w Szczyrku , ks kanonik Andrzej Loranc i po błogosławieństwie wyruszyliśmy na szlak.
Najpierw przez Myślenice, później przez las do Sułkowic . Szybko się zaprzyjaźniliśmy i mimo
34-ro stopniowego upału szło się przyjemnie. Odpoczynek nad sztucznym jeziorem w Sułkowicach
w parku rzecznym wśród lasów i gór , później wspólna modlitwa w sułkowickim kościele i kierunek
Lanckorona.
Piękne miasto na zboczu góry ze swoistym klimatem skąd po krótkim odpoczynku i posiłku droga
prowadziła nas w stronę Kalwarii Zebrzydowskiej .
Po drodze nie minęliśmy ” Grobku Matki Bożej ” w Brodach , a później Dróżkami Matki Bożej ,
prawie o zmroku dotarliśmy do Klasztoru oo Bernardynów.
Wspólnie uczestniczyliśmy w Apelu przed Cudownym Obrazem Matki Bożej Kalwaryjskiej i w modlitwie
podczas jego zamknięcia , a następnie udaliśmy się na zasłużony odpoczynek w Domu Pielgrzyma.

Dzień drugi – pobudka o świcie , msza św. w Kaplicy Matki Bożej i wspinaczka na Górę Żar.
najpierw Dróżkami , a następnie odbiliśmy w lewo kontynuując naszą pielgrzymkę na szczyt góry,
Beskidzką Drogą Św. Jakuba.
W jeszcze większej spiekocie jak dnia pierwszego , przez Bugaj Zakrzowski i Łękawicę dotarliśmy
do stóp Jaroszowickiej Góry.
Po jej zdobyciu i zejściu do Gożenia Górnego do zdobycia została jeszcze jedna górka ” Dzwonek ”
na której mijamy kapliczkę Loretańską i schodzimy do Wadowic
Tu nawiedziliśmy Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej , a nasza pielgrzymkę zakończyliśmy w Bazylice
Mniejszej p.w. Ofiarowania Najświętszej Maryi Panny i później na Papieskich Kremówkach.

NIECH APOSTOŁ WAS PROWADZI.

Zdjęcia do Pobrania

"Stara Europo: odnajdź siebie samą! Bądź sobą! Odkryj swoje początki! Tchnij życie w swoje korzenie! J.P II "

"Niech Apostoł was prowadzi."